czwartek, 11 sierpnia 2016

Book of Magic (Android)

Book of Magic jest grą logiczną polskiego studia KsyTek Games. Głównym celem każdego z 200 etapów jest doprowadzenie czarodzieja do wyjścia. Każdy z nich zaczynamy w jednym miejscu planszy i by dojść do końca będziemy musieli odpowiednio manewrować platformami oraz zdobywać klucze, które otwarzą nam zamknięte drzwi. Pierwsza setka poziomów jest połączona fabułą, gdzie nasz podopieczny chce zgarnąć tytułową Ksiegę Magii. Druga stówka to zaś etapy bonusowe.



Od razu powiem, że bardzo lubię gry logiczne z wyważonym poziomem trudności. I tu przez większą część tak jest - mamy etapy łatwiejsze, jak i wymagające dłuższej chwili zastanowienia. Muszę również zaznaczyć, że nie spotkałem ani jednej zagadki niemożliwej do przejścia. Sam gameplay wciąga niesamowicie i choćby dlatego warto przynajmniej wypróbować wersję demonstracyjną.

Było jednak również kilka rzeczy, które mi się nie podobały (na ogólną ocenę wpływają w małym stopniu). Na początku wspomnę o oprawie audiowizualnej, która jest ładna i czytelna, ale jak na obecne czasy gier na smartphony to efektu WOW nie ma. Poza tym gra bardzo szybko zużywała moją baterię - nawet Fallout Shelter bardziej dba o stan tejże energii. Spytałem o to twórców i podobno winę za to ponosi efekt podświetlania aktualnie wybranego elementu. Ostatnim moim zarzutem będzie dużo niższy poziom trudności w etapach bonusowych. Tylko kilka z tych poziomów potrafiło zatrzymać mnie na dłużej.

Tytuł gorąco polecam, poniewaź nieżle spędziłem przy nim czas. Dodatkowo zmusił mnie nie raz do intensywnego myślenia. Idealny tytuł podczas czekania na samolot na lotnisku.

Ocena: 8/10

PS.: O grze pierwszy raz usłyszałem, gdy spotkałem twórców podczas Pixel Heaven 2015. Prezentowali wtedy ten właśnie tytuł i organizowali mini konkurs - każdy kto ukończył wyznaczony poziom otrzymywał w nagrodę koszulkę. Cóż, mojemu bratu to się udało, mi zaś nie. Po powrocie z imprezy ściągnąłem na swój telefon wersję demo, ukończyłem ją i zakupiłem resztę poziomów. Po jakimś czasie wszystkie etapy pękły i z radością pochwaliłem się twórcom z ukończenia gry. Ogółem wymienieliśmy między sobą kilka miłych emaili.

Oficjalna strona twórców: http://ksytek-games.com/
Link do Google Play: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.ksytekgames.bom
Ograne na: NavRoad Nexo Handy

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz