piątek, 1 września 2017

Nie tylko Wiedźmin. Historia polskich gier komputerowych (Książka)

Lubię książki, więc jak mogę polecić dobrą pozycję to czynię to bez wahania. A ta pokrótce opisana w poście na pewno zasługuje na chwilę uwagi. Chociaż na polskim rynku mieliśmy już kilka pozycji dotyczących komputeryzacji naszego kraju to ta jest chyba pierwszą, która stara się pokazać naszą branżę gier. I wywiązuje się z tego wyśmienicie.

Książka Marcina Kosmana jest typu, który lubię nazywać kroniką. Autor stara się opisywać wszystko zgodnie z faktami i często kontaktuje się z ludźmi, którzy w wydarzeniach uczestniczyli. Nie ocenia, tylko przekazuje informacje. W tym sensie jest bardzo podobna do np. "Bajtów Polskich" Bartłomieja Kluski. Różnią się jedynie stylem, ponieważ ten Marcina wydaje się bardziej luźny - dzięki czemu bardzo szybko idzie czytanie.

Odnośnie samego wydania prezentuje się następująco:

Zbyt wielu błędów w tekście nie znalazłem. Zdarzają się jednak literówki lub zła odmiana jakiegoś słowa. Czasami ma się wrażenie, że zabrakło trochę czasu na doszlifowanie całości. Najlepiej to widać w przypadku zmiany kolejności dwóch stron (ale może to taki smaczek w moim wydaniu):
Podczas Pixel Heaven 2015 udało mi się spotkać Kosa i otrzymać od niego autograf:
Marcin uczestniczy w tej imprezie corocznie, więc można zawsze spróbować zdobyć podpis na którejś z przyszłych edycji.

Słowem zakończenia - dobrze, że taka pozycja ukazała się na naszym rynku, gdy faktów można dociekać u osób tworzących historię. "Nie tylko Wiedźmin" w sposób czysty i klarowny opisuje historię polskiej branży growej od lat 80 XX wieku, aż po początki 2015 roku. Liczę też na to, że za jakiś czas (może 10 lat) wyjdzie jakaś pozycja uzupełniająca tą. Polski rynek game devu jest ostatnio nad wyraz aktywny i na pewno materiału nie będzie brakować. Proponowany tytuł "Nie tylko Cyberpunk. Najnowsza historia polskiej branży growej".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz